lauantai 29. kesäkuuta 2013

Mökkireissu

Lähdimme kohti Oddgerin kaverin mökkiä lauantaina noin puoli kahden maissa iltapäivällä. Mökki sijaitsi vähän yli tunnin ajomatkan päässä, Arendalenissa. Kävimme matkan varrella kaupassa ostamassa syötävät ja juotavat. Ajoimme rantaan, josta mökin omistajan oli haettava meidät veneellään itse päämäärään. Mökki ei  ollut saaressa, mutta sinne ei päässyt autolla eikä kunnolla kävellenkään ellei halunnut rämpiä metsäpolkuja pitkin suurten kantamusten kanssa. Perille päästyämme pystytimme teltan, jonka Oddger oli juuri ostanut. Se oli kunnon luksuslukaali verrattuna muiden telttoihin. Siinä oli kaksi makuuhuonetta ja olohuone keskellä. Lisäksi uudet isot ilmapatjat, joissa mahtui kevyesti nukkumaan kaksi henkilöä.

Paikalla oli noin 20 henkilöä, joista eivät kukaan oikeen viitsineet puhua englantia. Siinä mielessä oli vähän tylsää, mutta siinähän se meni. Alkoholin voimalla. Ei siis kovinkaan sosiaalinen tapahtuma minulle, mutta toivottavasti Kristianilla oli mukava ilta. Pelasimme korttia, grillasimme ja joimme kaljaa.

Loppuillasta istuimme nuotion äärellä kuunnellen musiikkia ja ihmiset lauloivat tuntemiaan kappaleita yhdessä. Yö meni ihan ok teltassa. Minun piti ottaa viltti kesken yötä teltan sisään, sillä oli tosi kylmä yö. Mukava oli myös herätä ja huomata säästyneensä sen suuremmilta kankkusilta. Söimme aamupalan ja lähdimme noin kello yhdeltä jo paluumatkalle takaisin Kristiansandiin.