perjantai 12. heinäkuuta 2013

Sommer på torvet

Eilen menimme joka torstaiseen ilmaiskonserttiin kaupungin torille. Tarkoituksena oli juoda muutama olut ja konsertin päätyttä tulla kotiin nukkumaan. Konsertti alkaa aina kello seitsemältä ja loppuu yhdeltätoista. Tapasimme konsertissa Tor olen, Kjetilin sekä Tor olen ystävättären, jota en ollutkaan ennen nähnyt. Hän oli tosi mukava ja rento. Hän muistutti minua perus suomalaisesta henkilöstä. Hän sanoi rakastavansa kaljaa ja pekonia sekä koko hänen olemuksensa oli vain jotenkin niin suomalaismainen. Jos niin nyt voi ihmistä kuvailla.

Tosiaan, ilta meni nopeasti, sillä meillä oli tosi hauskaa. Minun luokkalaisenikin tuli aviomiehensä kanssa piipahtamaan paikalla. Olimme puhuneetkin, että olisi kiva saada Kristian sekä luokkalaiseni aviomies tutustumaan toisiinsa. Uskoimme, että he tulisivat hyvin juttuun. Molemmat ovat melko teknisiä persoonia ja pitävät kaikenlaisesta rakentelusta. Hänen aviomiehensä on olut-kerhon jäsen ja minun Kristian pitää muuten vain oluesta. Eiköhän jo noilla eväillä saa jotain keskustelua aikaiseksi. En tosin tiedä vielä, mitä he toisistaan ajattelivat. Pitää udella Kristianilta kun hän tulee töistä kotiin. 

Kellon lyödessä yksitoista fiksu teko olisi ollut tulla kotiin ja käydä nukkumaan. Kristianilla oli tiedossa työpäivä. Mutta ei. Mehän lähdimme siitä baariin, sillä minä halusin tanssia. Kiltti Kristian ja muut suostuivat tähän ja mehän menimme läheiseen tanssilattialliseen baariin. Joimme siellä vielä yhdet ja minä menin tanssimaan Tor olen ja Kristianin seisoskellen vieressä. Olin varmasti kovin hurmaava näky. Köh köh. Minä ja Kristian jouduimme tosin lähtemään melko piakkoin ennättääksemme viimeiseen bussiin kotiin. 

Eli kaiken kaikkiaan mukava ilta, mutta olisi pitänyt lopettaa ajossa. Nyt olo ei ole parhain ja sääliksi käy Kristiania, joka joutui lähtemään töihin. 

Ja nyt edessä alle viikko ja pääsen viettämään kolme viikkoa Suomessa. Ihanaa päästä Suomeen pitkästä aikaa. Ihan hirveä ikävä ystäviä ja muutenkin päästä puhumaan suomea. Säätiedotuksia katselleena siellä on ollut paljon lämpimämpi ja aurinkoisempi kesä kuin täällä Norjassa. Toivottavasti helteet jatkuisivat myös minun siellä ollessani.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti